پارسی، ترجمه و ویرایش

نکاتی دربارۀ نگارش فارسی، تایپِ درست و ترجمه (اکبر خرّمی)

پارسی، ترجمه و ویرایش

نکاتی دربارۀ نگارش فارسی، تایپِ درست و ترجمه (اکبر خرّمی)

ترجمۀ پیشرفتۀ ۲ – متن شمارۀ ۲


چهارشنبه ۳۰ سپتامبر، روز جهانی ترجمه، گرامی باد!



ترجمۀ پیشرفتۀ ۲ – متن شمارۀ ۲


فونت «یاس» را روی رایانۀ خود نصب کنید تا همه نوشته‌های فارسیِ این وبلاگ را زیباتر ببینید.


کودک در زندگی روزمره باید بتواند خود را به شیوه‌ای از نگرانی‌ها و ناراحتی‌های ناشی از فشارهای محیطی بپالاید. بازی با فرصت‌هایی که برای بُـروز عواطف فراهم می‌کند نقش پالایندۀ روانی را برای وی دارد. بسیاری از تمایلات و نیازهایی که در زندگیِ روزمرۀ کودک برآورده نمی‌شود در بازی ارضا می‌شود؛ بدین ترتیب، از شدت ناکامی‌های وی کاسته می‌شود. اضطراب نوعی احساس تعمیم‌یافتۀ بسیار ناخوشایند و اغلب مبهم است که با یک یا چند احساس جسمی مانند تپش قلب، تعریق، سردرد، بیقراری، تکرّر ادرار و... همراه باشد.

اضطراب در کودکان متداول و معمولاً همراه با ترس است. اضطراب کودکان غالباً واکنشی خودآگاه یا ناخودآگاه به ناراحتی‌هایی است که در خانواده رخ می‌دهد. اضطراب در کودکان بعد از مرگِ یکی از اعضای خانواده، عمل جراحی، بیهوشی، مردود شدن در امتحان، یا تجربه‌های تلخ ناشی از والدین مضطرب  به وجود می‌آید. اضطراب به از کار افتادگی شدید کودک منجر می‌شود که در بدترین حالت به شکل دوری گزینی کودک از فعالیت‌هایی مانند مدرسه رفتن، برقراری تماس و رابط با همسالان و فعالیتهای مستقل بروز می‌کند. اجتماعی شدن فرایندی است که کودکان به کمک آن ارزشها، اعتقادات و معیارهای رفتاری‌ای را که فرهنگشان از آنان انتظار دارد می‌آموزند.


چهارشنبه ۳۰ سپتامبر، روز جهانی ترجمه، گرامی باد!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد